- コースブック
- 総合教材
- CLIL
- 映像配信教材
- DVD教材
- ビデオ教材
- リーディング・ライティング
- リスニング・スピーキング
- リスニング副教材
- TOEIC® L&R TEST
- TOEIC®単語集・単語熟語集・ボキャブラリーブック
- TOEFL®
- 速読・多読
- リーディングスキル
- ソング
- 映 画
- 英会話
- ディベート・ディスカッション
- プレゼンテーション
- 観光英語
- 英文法・文型
- 英作文・パラグラフ ライティング
- 時事英語
- リメディアル
- イギリス事情
- アメリカ事情
- 日本文化論・比較文化論
- 異文化間コミュニケーション
- 語学読物
- 論説・随筆
- 社会問題
- 地球環境
- 科 学
- 健康・環境・ライフスタイル
- 食文化・衣生活
- 医療・看護・保育・リハビリテーション
- 薬学英語
- イギリス小説・物語
- イギリス小説選集
- アメリカ小説・物語
- アメリカ小説選集
- 英米小説選集・英語圏小説選集・民話・神話
- 戯曲・聖書
- 人物・伝記
- 初級用読物
- 英米文学史・英語史・英語学概論
- 英語音声学
- 英語科教育法
- 小学校英語教育
- 経済・ビジネス・ビジネス英会話
- 理工系英語・COCET単語集
- キャリア
- 法律英語
- 研究図書
- アメリカ研究
- 高校~大学用教材
- リンガポルタ対応
- ActeaBo対応
- EnglishCentral対応
- TESTUDY対応
- 設問・解説スライド対応
Global Business Case Studies
Authors | Yasuo Nakatani / Ryan Smithers |
Genres | Four Skills / Economics・Business・Business English |
Format | B5 / 143P |
Price | 2,640yen(2,400yen without tax) |
ISBN | 9784791972661 |
Skills |
|
Audio Language | Amer E |
for Teachers |
|
For Members (Downloads) |
Teacher's Manual (2nd printing)Reading Passages (2nd printing)Review Units CD for Teacher's_hs |
Remarks | |
成美堂から直接購入(返品不可) |
We may not be able to respond to requests from teachers who teach privately or have small classes.
This comprehensive textbook is designed to enable students to learn leadership and negotiation techniques through business case studies. What was Morinaga’s strategy to encourage Americans to buy Japanese sweets? What is Yamaha Motor’s sustainable business model for contributing to society in emerging and developing countries? Read about authentic business cases created by companies known around the world. Students will also acquire basic knowledge of business English in fields such as marketing. Tasks are available in TOEIC® format and also include discussion, allowing for a wide range of uses. The teacher’s materials include a quiz for each chapter.
Contents
Chapter 1 Marketing Mix in Emerging Countries
( Business Case Shiseido Thailand )
Chapter 2 Confectionery Marketing in Overseas Business
( Business Case Morinaga America, Inc. )
Chapter 3 Exploring Global Business and Enhancing People's Sustainable Value
( Business Case MUJI: Ryohin Keikaku )
Chapter 4 Globalization or Localization
( Business Case Kao USA Inc. )
Chapter 5 Using a New Guerrilla Marketing Strategy as a Challenger
( Business Case Coca-Cola in Loas )
Chapter 6 Countering Innovators’ Dilemma
( Business Case Toshiba Vietnam )
Chapter 7 Enhancing Internal Communication of a Global Company
( Business Case Honda Motor )
Chapter 8 Focus Strategy and Cost Leadership Strategy in Frozen Food Industry
( Business Case Hatchando Vietnam )
Chapter 9 Most Luxurious and Practical Accommodations
( Business Case Imperial Hotel )
Chapter 10 Creating a Japanese Luxury Brand
( Business Case Toyota Lexus )
Chapter 11 The Species That Survives is the One That is the Most Adaptable to Change
( Business Case Tashiro Alloy Inc. )
Chapter 12 BOP Business Enhancing Sustainable Development Goals
( Business Case Yamaha Motor's business in indonesia and Africa )
Chapter 13 Connecting People with What’s Happening
( Business Case Twitter Japan )
Chapter 14 Uniting the World for a Better Tomorrow
( Business Case IC Net Limited )
Chapter 15 Developing a Mobile Platform
( Business Case Sumitomo Corporation Mongolia )
(Total 15 Units)